مک دونالد

مک دونالد به زودی سفارش شما را قبل از این که تصمیم بگیرید حدس می‌زند.

مک دونالد که سعی دارد از تکنولوژی به نحو احسنت استفاده کند قصد دارد با کمک سفارشات قبلی، محل زندگی شما و حتی وضعیت آب و هوا سفارش شما را پیش‌بینی کند. این ویدیو را با زیرنویس اختصاصی در تک‌تاکس ببینید.

ترجمه و زیرنویس: بهرام ذوقی

در سال ۱۹۸۴ مک‌ دونالد اولین موفقیت تکنولوژی خودش را تجربه کرد. او یک منو ساده شامل همبرگر و نوشیدنی را پیشنهاد می‌داد که به سرعت و ارزان و سفارشی آماده می‌شدند. این نوآوری کمک کرد تا ۶۰۰ میلیون دلار وارد صنعت فست فود بشه.همچنین مک دونالد نمادین‌ترین برند تمام دوران شد. در سال ۲۰۱۳ درآمدها شروع به رکود کردن چون مشتری‌ها ترجیح می‌دادن به همبرگرفروشی‌های جدید سر بزنند.

مصاحبه با سوزان وجسیکی مدیر عامل یوتیوب  | لینک تماشا

دو سال بعد استیو استربروک به عنوان مدیرعامل انتخاب شد و سعی کرد با برداشتن گام بزرگ تکنولوژیکی بعدی مک دونالد رو به بازی برگردونه تا اینجای کار به نظر می‌رسه برنامه‌هاش کار کرده. در بعضی از مکان‌ها سفارش‌هایی که با اپ مک دونالد داده می‌شه به صورت خودکار در همون لحظه‌ای که مشتری به ۳۰۰فوتی فروشگاه می‌رسه آماده می‌شه.

فیسبوک در راه ساخت ارز دیجیتال مخصوص خود به نام لیبراست | لینک تماشا

در خیابان‌ها کمپانی در حال تست تکنولوژی هستش که پلاک شما رو اسکن می‌کنه و به شما غذا پیشنهاد می‌کنه با توجه به سفارش‌های قبلی‌تون یا سفارش رو بر اساس شرایط هوایی آماده می‌کنه. از کیوسک‌های لمسی داخل فروشگاه‌ها مشتری‌ها می‌تونند برگر سفارشی‌شون رو با هزاران حالت مختلف انتخاب کنند. مک دونالد روش آمازون، فیسبوک و گوگل رو اتخاذ کرده یعنی استفاده از تکنولوژی برای شخصی‌سازی تجربه کاربری. با استفاده از این اطلاعات دیوانگی نیست اگر انتظار داشته باشیم که مک دونالد یه روزی بدونه که شما یک همربرگر بزرگ بدون پیاز با سیب زمینی بزرگ و نوشیدنی اریو مکفلوری می‌خواهید حتی قبل از این که خودتون بدونید.

نمونه اولیه خودرو خورشیدی  light year one | لینک تماشا

 

شاید این ها را نیز دوست داشته باشید