microsoft

فروشگاه مایکروسافت پیشرفته و چشم‌گیر | آیا مایکروسافت هم مسیر اپل را طی خواهد کرد؟

مایکروسافت با افتتاح فروشگاه خود به مساحت 21932 متر مربع در منطقه آکسفورد نگاه‌ها را به خود جذب کرد. این فروشگاه فقط برای فروش محصولات مایکروسافت نیست بلکه این کمپانی برنامه‌های بسیار بزرگ‌تری در ذهن خود می‌پروراند. این ویدیو را با زیرنویس اختصاصی از تک‌تاکس ببینید.

ما خارج فروشگاه جدید مایکروسافت در خیابان آکسفورد مرکز لندن هستیم. اینجا یک محوطه معروف برای خرید و پر از فروشگاه‌های برندهای بزرگ دنیاست، از جمله اپل در پایین خیابان. ولی وقتی به مایکروسافت فکر می‌کنید احتمالن اولین چیزی که به ذهن‌تان میاد Microsoft Office هست و چیزی نیستش که در خیابان خرید و فروش بشه کرد. پس ما اینجا اومدیم تا نگاهی به فروشگاه بندازیم فورن متوجه می‌شوید که مایکروسافت تلاش می‌کند که این فروشگاه را متفاوت‌تر از یه فروشگاه معمولی کند، که شامل دیوار تعاملی تصویری، یک مک لارن اختصاصی و یک مرکز بیزینس هست. فروشگاه سه طبقه با مساحت ۲۱۹۳۲ متر مربع هست. پس خیلی بزرگه و از اولین نوع خودش در اروپا هست ولی همچین گل سرسبدی در سیدنی و نیویورک وجود دارد.

مصاحبه با ساتیا نادلا، CEO مایکروسافت، از عادات روزانه‌اش می‌گوید | لینک تماشا

یکی از دلایل ساخت همچین فروشگاه‌هایی جلب توجه و صدا کردن برای کمپانی هستش.مدیر فروش مایکروسافت اشاره کرد: همه چیز درباره تجربه‌ست. البته که ما می‌خواهیم کالا بفروشیم ولی این معیار ما برای اندازه‌گیری موفقیت فروشگاه نیست. پس در کنار نسخه نمایشی و تجربه‌ها مایکروسافت همچنین در حال نشان دادن لیست در حال رشد محصولاتش هست. این کمپانی با کمک نرم‌افزار معروف شد ولی این سال‌ها به سمت سخت‌افزار رانده شده است.  برای مثال در فصل قبل سود حاصل از فروش surface 21 درصد افزایش پیدا کرده است. همه‌ی surface های موجود در مغازه قراراست یک فروش خوب را تجربه کنند. شکی نیست که فروشگاه فیزیکی انتخاب خوبی برای خرید محصولات فیزیکی هستش و این قسمتی از دلیل‌ست که ما این جا هستیم. جدا از هدف گرفتن مشتری عمومی شما می‌تونید تشخیص بدید که مایکروسافت داره تلاش می‌کند تا مخاطبین خاص رو جذب کنه مثل گیمرها و افراد حرفه‌ای. هدست HoloLens 2 بیزینس‌ها رو هدف گرفته است.

عینک هوشمند آمازون فراتر از یک گجت معمولی و برای استفاده روزمره|لینک تماشا

در همین حین این قسمت از فروشگاه مطمئنن برای گیمرهای سرسخت طراحی شده. مایکروسافت اولین کمپانی تکنولوژی نیست که  بر تجربه خرده‌فروشی در فروشگاه تاکید می‌کند. اپل پیشگام خرده‌فروشی در مغازه از اوایل سال۲۰۰۰ بود و با شک و تردیدهایی روبه‌رو بود، مخصوصن در دوره‌ای که سایر فروشندگان محصولات الکتریکی در حال کشمکش هستند. حالا تعداد زیادی کمپانی هستند که مانند اپل فروشگاه فیزیکی دارند مثل شیامی و هوآوی.

جف بزوس مدیرعامل آمازون چگونه به این ثروت افسانه‌ای رسید؟ در این ویدیو ببینید.

در همین حین آمازون هم فروشگاه‌های فیزیکی داره تاسیس می‌کنه. شامل کتاب فروشی، خواربار فروشی با فروشنده کمتر و مغازه‌هایی به نام ۴ ستاره که محصولات محبوب رو می‌فروشند. هنوز هیچ تغییری در محبوبیت خرید آنلاین به خاطر فروشگاه‌های فیزیکی ایجاد نشده است.

شاید این ها را نیز دوست داشته باشید